گروه سیاسی: همزمان با سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان در نهم شهریورماه 1357 و در جریان سفر به لیبی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعلام آمادگی دولت لیبی برای حل نهایی موضوع ربودن امام موسی صدر و همراهانش پس از 30سال خبر داد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اهتمام مجلس شورای اسلامی به این موضوع و گزارش مفصلی که کمیته ویژه پیگیری پرونده در مجلس هفتم در این باره منتشر کرد، گفت: اخیرا نشست فوق‌العاده‌ای در کمیسیون امنیت ملی با حضور 10 نفر از سفرای کشورهای خارجی برگزار شد و در آن، مسائل لبنان و از جمله موضوع امام موسی صدر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ‌همواره یکی ازخواسته‌های کمیسیون امنیت ملی، روشن شدن موضوع امام موسی صدر بوده است، افزود: در حال حاضر درخواستی از لیبی به دست ما رسیده است و آنها اعلام آمادگی کرده‌اند که برای حل نهایی این موضوع کمک کنند.

فلاحت‌پیشه همچنین تأکید کرد که موضوع ربودن امام موسی صدر و مسئولیت لیبی در این موضوع باید در دادگاه‌های بین‌المللی نیز پیگیری شود.

عبدالله موسی، یکی از رهبران جنبش امل لبنان نیز در گفت‌وگو با شبکه العالم‌ با اشاره به مسئولیت معمر قذافی، رئیس‌جمهوری لیبی در ربودن امام موسی صدر به نفع رژیم صهیونیستی‌، از محافل بین‌المللی خواست پرونده ناپدید شدن این شخصیت بزرگ را دنبال کنند‌.

کد خبر 62030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز